امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://moallem.cloob24.com
0

با چند ایده ی ساده می توانید شناخت بهتری از بچه ها بدست آورید.

1- از روش ساده ای برای ثبت بی انضباطی های دانش آموزان استفاده کنید. ابتدا برای هر دانش آموز پوشه ای تهیه نمایید و نام او را روی پوشه بنویسید. پوشه ها را به ترتیب روی هم قرار دهید. اگر کمد فایلی در اختیار داشته باشید دسترسی به هر پوشه راحت تر است.

در این حالت نام هر دانش آموز را طوری بنویسید که با باز کردن کمد فایل، نامها دیده شوند. هرگاه از دانش آموز، مورد بی‏انضباطی دیده شود مثل شکستن یکی از قوانین کلاس، بی اجازه صحبت کردن، نیاوردن تکلیف، روی برگه ای توضیح آن مورد را همراه، با ذکر تاریخ بنویسید و در پوشه او بیاندازید. این کار روشی برای نظارت بر بی انضباطی هاست و نیز می‏توان برای ثبت ویژگی های منحصر به فرد هر دانش آموز و نقاط قوت و مثبت او نیزاستفاده کرد. این پوشه در جلسات اولیا‌ دانش آموزان بسیار مفید واقع می شود.

Students

2- معلمانی که موقتا مسئولیت کلاسی را در غیاب معلم اصلی به عهده می گیرند با تعداد زیادی چهره های جدید روبرو می شوند. این عدم آشنایی منجر به ایجاد مشکلاتی برای آنها می شود. برای کمک به این معلمان، تصویر کوچکی از هر دانش آموز را کنار نام او در پوشه ای بچسبانید، این کار نه تنها روش مفیدی برای خود در یادگیری نام دانش آموزان در همان اولین ماه سال است بلکه موجب قدردانی معلمان موقت کلاس در طول سال تحصیلی می گردد.

3- قبل از شروع سال تحصیلی با نام همه دانش آموزان‏تان آشنا شوید. بطوری‏که در اولین روز کلاس همه را با نامشان صدا کنید. این کار در بچه ها احساس راحتی و اطمینانی نسبت به شما ایجاد می کند. برای اینکار می توانید پرونده های بچه ‏ها را از دفتر مدرسه بخواهید و از روی تصاویر بچه ها نام آنها را فرا بگیرید.

4- بعد از اولین ماه مدرسه، از دانش آموزان بخواهید تا به برگه هایی پاسخ دهند که در آنها 3 سوال زیر مطرح شده است:

1- سه چیزی که در یادگیری به آنها کمک می کند.

2- یک کاری که اگر معلم انجام دهد آنها بهتر یاد می گیرند.

3- یک کاری که اگر خودشان انجام دهند بهتر یاد می گیرند.

این اطلاعات در ارزشیابی معلم از روش آموزشی اش بسیار با ارزش است و باعث ایجاد تغییرات لازم در جهت موفقیت بیشتر دانش آموزان می گردد.

5- می توانید دفتر حضور و غیاب خود را، به شکل چارتی، متناسب با محل نشستن بچه ها در کلاس درآورید. نام دانش آموزان را روی برچسب هایی نوشته و آنها را مطابق چیدمان صندلی های کلاس روی کاغذی بچسبانید. کاغذ را داخل یک محافظ پلاستیکی شفاف قرار دهید و آن را در پوشه کاری خود بگذارید. هرگاه نحوه نشستن بچه ها تغییر یابد برچسب ها را کنده و در جای جدید قرار دهید. در طی هفته با استفاده از ماژیک قابل پاک شدن، آمار حضور بچه ها و سایر توضیحات مربوط به هر دانش آموز را کنار نام او روی محافظ پلاستیکی بنویسید.

s2

بدین ترتیب حساب حضور و غیاب بچه ها و تاخیرات آنها یا رفتارهای خوب و بد آنها را نگه خواهید داشت. در پایان هفته با استفاده از یک حوله یا پارچه، سطح محافظ پلاستیکی را پاک کرده و آن را برای هفته آینده آماده نمایید.این روشی سریع برای ثبت وقایع کلاسی می باشد.

6 - هرگاه یکی از دانش آموزان تکالیفش را ناقص تحویل دهد، از او بخواهید برگه ای را پر کند. متن این برگه را از قبل تهیه کرده و چندین کپی از آن گرفته و در پوشه مخصوص نگه داری نمایید. این برگه به سه قسمت تقسیم می شود. تاریخ روز، نام تکلیف، و نام دانش آموز و علت عدم انجام تکلیف، این اطلاعات توسط دانش آموز پر می شود. هرگاه تعداد برگه های یک دانش آموز به 5 عدد برسد آنها را بهم منگنه کرده و برای مشاهده و امضاء والدین به خانه بفرستید. این کار معمولا اوضاع را خیلی زود به حالت عادی بر می گرداند.

7- تعدادی از بچه های کوچک‏تر مانند مهد کودک یا پیش دبستانی، در بیان عواطف شان مشکل دارند. برای کمک به آنها در توضیح احساساتشان پوستری با تصاویر چند صورت (که مثلا از مجلات بریده شده اند)، درست کنید. این صورت‏ها حالات احساسی مختلفی را نشان می دهند مثل خوشحال، غمگین، خسته، عصبانی، هیجان زده و غیره. پوستر را در ورودی کلاس آویزان نمایید. هر صبح موقع خوش آمد گویی به بچه ها، هریک به یکی از صورتها که بیشتر نشانگر حالات روحی آنهاست، اشاره می کند. اینکار هر روز صبح شما را از وضعیت روحی بچه‏هایتان آگاه می کند.

مولف:

خانم منصوره فروزان

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه